10 întâmplări din 9 ani de călătorit

Este firesc să fi adunat o sumedenie de experiențe mai amuzante sau mai puțin amuzante. Nu voi scrie într-o ordine anume, dar pe toate mi le amintesc de parcă ar fi fost ieri.

Anul trecut pe vremea asta eram în Montevideo, Uruguay – a doua țară pe care aveam so o vizitez în excursia mea de aproape opt luni de zile prin America de Sud. Te-ai gândi că în atâta timp am reușit să văd tot ce mi-am propus. În niciun caz! Și acum îmi amintesc de vorbele unui prieten care a avut un singur lucru să îmi spună înainte de plecarea mea.

“Nu vei reuși să vezi tot ce îți propui. Încearcă să te obișnuiești cu acest gând pentru că, dacă nu, vei avea foarte multe frustrări.”

Da, bine, am crezut că nu are idee despre ce vorbește. Când colo mare dreptate a avut! Și asta se potrivește în general oricărei călătorii. Dar întâmplările despre care voi scrie nu sunt numai din ultimul an.

1. Am mers din greșeală într-o drumeție de 20 de km în Islanda

Am decis să mă alătur unui coleg și să mă duc într-o drumeție destul de ușoară. Dar el avea alte planuri așa că am ajuns să merg prin zăpadă, pietre și praf, un total de nouă ore cu tot cu pauzele de rigoare. Șocul întâmplării de atunci îl am filmat și sper să reușesc să fac un film în contrast cu alte realizări, dar dacă te-a cuprins curiozitatea atunci poți vedea pe canalul meu de Youtube cum a fost pe muntele islandez.

2. Rătăcit într-o drumeție în statul NY, pe Traseul Appalachian

Da, da! Am reușit să mă pierd într-o drumeție de una singură (de două ori chiar în câteva ore) prin pădurea din statul american. Întâmplarea respectivă o am de fapt filmată și e tot pe canalul meu Youtube, s-a făcut anul de când am fost acolo.

3. Pierdut legătura în Tampere, Finlanda – rămasă singură noaptea prin oraș

Se întâmpla în 2010 când, la invitația unei prietene, am decis să o vizitez în Finlanda. Am luat un bilet de avion prin Milano (da, din România) și instruită cum să fac când ajung în Tampere am luat-o înspre necunosct. Atâta doar că m-am încurcat în ele autobuze de ajuns în oraș și până să ajung eu la autogară, autobuzul meu de legătură era de multă vreme plecat. Și clădirea închisă. Am uitat să menționez că era martie, deci frig, ninsoare, întuneric. Pe scurt pot zice că: mi-a arătat o femeie a străzii cum să îmi mișc brațele să mă încălzesc (deși nu pricepeam o boabă de finlandeză), am adormit cu capul pe masă într-o benzinărie, am fost agasată de un nene beat în Helsinki (am schimbat acolo autobuzul). Ulterior mi-am pierdut pașaportul într-un club, iar la întoarcere m-a înjurat un polonez total necunoscut pe motiv că nu i-am acceptat ceasul cadou și am petrecut juma de noapte pe străzile Milano-ului neștiind cum să fac să treacă timpul mai repede. Ha, și astea îmi erau doar începuturile de a călători în afara țării.

4. Am mers cu ocazia singură prin #Patagonia (Argentina/Chile)

Mai multe despre asta voi scrie în curând.

5. O după-amiază petrecută pe o plajă goală în Turcia, Insula Prinților

Mai am doar câteva poze rămase din perioada aceea pentru că în același ani, la o lună după ce m-am întors mi-a ars tot hardul și am pierdut tot conținutul. În 2011 nici nu știam de backup.

6. Am dat un interviu total întâmplător în Dublin, Irlanda

Interviul respectiv era parte din proiectul unor australieni pe care i-am întâlnit cu totul întâmplător pe stradă. Mi-a plăcut enorm ideea pe care se baza și mă bucur enorm că am făcut parte din el. Încă mai există pe youtube, pe pagina lor. Excuse my English, though.

7. Am intrat peste un bărbat la baie, într-un bar, în Sfax, Tunisia

Am locuit în Tunisia cinci luni de zile, dar câte și mai câte întâmplări am strâns de acolo. Una dintre ele fiind să mă duc însoțită de un prieten într-un bar unde nicio femeie nu călcase piciorul. Eh, mă credeam eu vitează. Problema a fost că la un moment dat a trebuit să mă duc la baie și, bineînțeles că nu aveau baie pentru femei. Așa că însoțită de prietenul cu care eram, am mers la baie la bărbați. Atâta doar că am deschis ușa fix la cel care era ocupat. Omul fiind cu spatele și neapucând să vadă cine intră peste el și zbughit-o afară fără să îmi mai trebuiască nimic.

8. Am mers cu un avionaș de două persoane în Islanda

Mi-am dorit mult să fac acest lucru și pentru că am prins o ofertă de 50% reducere, am decis să profit de ocazie. A fost o vreme superbă și am mers exact deasupra muntelui menționat mai sus. Din nou, se poate vedea pe canalul meu youtube.

9. Prima dată când am întâlnit oceanul Pacific, San Diego – SUA

Am luat-o razna cu totul când am ajuns să îmi bag picioarele în oceanul Pacific pentru prima dată. Eram în San Diego la începutul anului trecut pentru două săptămâni. Când am ajuns la una dintre plajele în apropiere de San Diego fericirea mea a fost fără măsură. Deja e de așteptat: youtube

10. Am dormit într-o sală de evenimente ce aparținea armatei din Chile

Greu mi-a fost să ajung din Ushuaia, Argentina în Punta Arenas, Chile. M-a prins noaptea așa că a trebuit să înnoptez undeva și cumva celui care stătea de gardă i s-a făcut milă de mine și m-a lăsat să înnoptez într-o sală cu scaune și mese. Nimic altceva, dar mai multe despre asta altă dată.

Evident că am mult mai multe întâmplări, dar poate le voi strânge pe toate într-o colecție mai bine aranjată. Încă sunt în mijloc de organizare.